Театральний гурток "Арвірія" (колегіум № 11 м.Новомосковськ)
Тема: “Етюди з
безсловесною дією. Імпровізація. Етюди з прочитаного матеріалу”
Мета: навчати
учнів передавати без слів емоції, почуття; виробляти вміння акторської
майстерності; розвивати логічне мислення, креативні навички, уміння виступати
перед аудиторією. Виховувати почуття прекрасного, творчого мислення
Вид заняття: театральний
гурток
Обладнання: апаратура для
показу презентації, імпровізована сцена, роздрукований матеріал
Хід заняття:
Доброго дня! Сьогодні ми з вами зустрілися, щоб знову
поринути у світ театрального мистецтва. Ви прийшли після уроків втомлені, тож
давайте спочатку налаштуємося на роботу та знімемо фізичне навантаження за
день. А допоможе нам у цьому вправа: встати рівно, підняти руки вгору,
подивитись на долоньки та піднятися на носочки. Потім потягнутися так, ніби ми ставимо або
закладаємо важку валізу на найвищу полицю; напружити всі м'язи тіла на 10 секунд і розслабитись.
Повторити вправу ще один раз.
(Далі вся робота супроводжується презентацією
заготовленою учителем заздалегідь).
Театр — це живий організм. У нього велике серце, котре
поєднує багато різних особистостей з різними художніми поглядами. Воно
називається - сцена. У цього серця свій
ритм, пульс, воно вистукує лише одне слово — вистава. Вистукує голосно або
зовсім нечутно, адже і в житті, і на сцені багато чого залежить від рухів,
жестів, влучних поз. Найпристрасніші почуття можна передати єдиним рухом,
поглядом, жестом. Великою майстерністю для актора є вміння передавати словесну
сцену єдиним порухом, єдиною вдалою позою, витримати сценічну паузу. Ще з самих
давніх вистав великого значення набували саме міміка та жести, що ми можемо
бачити на екрані (обговорення слайдів презентації).
Митці спеціально вволили “німі сцени”, щоб підкреслити
певний момент. Наприклад, у п'єсі
“Ревізор” М.Гоголя ( обговорення слайдів
або відео “німої сцени”). Тому і ми з вами, готуючись до вистави, спробуємо
себе в ролі безсловесних акторів та будемо продовжувати вчитися висловлювати
емоції, дії безсловесно, і тема нашого заняття “Етюди з безсловесною дією.
Імпровізація. Етюди з прочитаного матеріалу” (до 7 хвилин).
А допоможе нам поринути у безсловесний світ театру вправа
“Невербальні жести” (слайд) — це жести, за допомогою яких можна виразити різні
почуття та емоції. Наприклад, взмах руки — прощання, байдужість тощо. Отже,
ваше завдання — кожен покаже будь-який жест, а глядачі спробують його вгадати.
(3-5 хв.)
Молодці!
Ускладнюємо завдання. (Слайд). Зараз кожен отримає
завдання, що ви будете виконувати в парах. Завдання направлене на розвиток пластики рук. Завдання
глядачам вгадати, що демонстрували нам актори та висловити враження від
побаченого. На підготовку до 1 хв. на все завдання — 5 хвилин. Приклади завдань
(можна змінювати):
-
перетягувати невидимий канат;
-
пускати хвилі через плече;
-
фарбувати імпровізований паркан, ніби частина руки — пензлик з фарбою;
-
дотикатися до невидимої стіни;
-
грести веслами, веслувати тощо.
Молодці! Що ж було
важко, а що легко? Дякую!
Продовжуємо. Ускладнюємо завдання ще більше. “Гладимо
невидимо тварину” (слайд). Знову працюємо в парах. Ви обираєте собі картку із
завданням та показуєте, що там написано, усі завдання пов'язані з тваринами. Необхідно показати,
як ви гладите тварину, берете її на руки, можливо, вона перебігатиме з одних
рук на інші тощо. (все зазначити на картці завдання). Глядачі знову намагаються
вгадати, яку ж тварину ви гладите та оцінюєте наскільки вдалим був показ.
Варіанти завдань:
-
кішка;
-
слон;
-
жирафа;
-
хом'як (бігає по плечах, з одних
рук на інші);
-
змія ( вона перелазить, огортає шию, руки);
-
папуга (дзьобає вас, розправляє крила) тощо.
І наостанок найскладніша вправа. Те, до чого ми прагнули
“Театральні режисери”. (слайд) Ми об'єднуємось у
дві команди (на карточках номер команди, учні витягують номери). Якщо дітей
багато, можна більше ніж 2 команди! Кожна команда отримує текст. За 5-7 хвилин
(якщо часу вдосталь, то 10) ваше завдання поставити спектакль за запропонованим
текстом та дібрати до нього доповнення. Тобто відтворити всі рухи, дії,
предмети живі чи неживі та показати у міні-виставі. Обов'язкова умова зробити все без слів та
не забути жодного персонажа, навіть неодухотвореного. При перегляді інша
команда спостерігає та дає свою оцінку побаченому:
-
жестам;
-
міміці;
-
позам;
-
загальному враженню тощо.
Пропонується такий вигляд карток:
Команда № 1. За 5-7 хвилин поставити
міні-виставу за текстом, що є нижче. При постановці необхідно відтворити: усі
рухи, дії, предмети, явища природи, істоти, навіть неживі, міміку, створити
настрій, що зазначений у завданні. Не використовувати підручні матеріали та
слова.
В лесу родилась ёлочка, в лесу она росла.
Мороз снежком окутывал, смотри не
замерзай.
Трусишка зайка серенький под ёлочкой
скакал.
Порою волк, сердитый волк с лисою
пробегал.
И вот она нарядная на праздник к нам
пришла
И много-много радости детишкам
принесла.
Команда № 2. За 5-7 хвилин поставити
міні-виставу за текстом, що є нижче. При постановці необхідно відтворити: усі
рухи, дії, предмети, явища природи, істоти, навіть неживі, міміку, створити
настрій, що зазначений у завданні. Не використовувати підручні матеріали та
слова.
Вот оно какое наше лето,
Лето яркой зеленью одето,
Лето ярким солнышком согрето,
Дышит лето ветерком.
На зелёной солнечной опушке
Прыгают зелёные лягушки
И танцуют бабочки — подружки,
Хорошо, что дождь прошёл.
Молодці! Ось і добігло до кінця наше заняття,
сподіваюсь, що воно сподобалось вам. І в кінці хотілося б дізнатися:
-
чи зможете ви використати надбані навички ще десь?
-
що вам вдалося;
-
чого не вистачило;
-
що викликало найбільше захоплення?
Дякую! До
побачення!
Учитель української мови та літератури
Корейшо Анна Дмитрівна
Немає коментарів:
Дописати коментар